Marina

Farvel til den dejligste Juli

I år har jeg haft den vildeste juli pakket med oplevelser. Som jeg sidder her og kikker tilbage er det ganske overvældende hvor meget jeg har fået lov at opleve. De smukkeste landskaber, fantastiske byer, pragtfuld mad, kunst, natur og selvfølgelig allervigtigst glæden ved at se mine unger suge oplevelser ind under huden. Jeg har vandret på en gletcher, oplevet tilblivelsen af en af verdens vildeste bygninger, sejlet mellem isbjerge, sovet i bitte små franske landsbyer og set hulemalerier, for nu bare at nævne noget af det der først falder mig ind.

Danmark har jeg ikke set ret meget til.

Først i juli pakkede Anna og jeg vintertøjet og tog til Island. I Danmark var sommeren ekstra varm, men på Island oplevede vi alt slags vejr. Tåge, storm, iskold regn, sommersol og midnatssol. Det hele passer perfekt til Island og jeg tror man kunne sidde på den samme plet et helt år og hver dag opleve noget nyt, simpelthen fordi landskabet er i evig forandring. Med Anna kommer der en langsomhed ind i rejsen, der passer fantastisk til Island. Anna elsker nemlig bare at være til stede og kan bruge timer på at kravle på en klippe eller dufte til urterne omkring et vandfald. På den måde oplever vi måske færre sigths, men vi oplever dem langt mere intenst. Anna og jeg stornød begge to vores fælles dage og vi drømmer begge to om lige straks at vende tilbage til det Island vi begge to elsker helt derinde hvor ord ikke rækker.

Da vi landede i Danmark var det til et tætpakket program med gæster og ting der skulle nås. Vi nåede heldigvis også lige et par dage til Langeland hvor vores lille fætter med mor og far havde lejet sommerhus. Der havde vi et par skønne dage med strand og hygge.

Og så var det af sted igen til familiens fælles sommerferie, der i år gik til Barcelona, Andorra og de franske Pyrenæer. Sjældent er det i den grad lykkes mig at få blandet oplevelserne på en kort ferie så der var noget for alle. Vi stornød både strand og pool i Barcelona, så et lille udvalg af Gaudis arkitektur, var på science museum, osede rundt mellem sjove butiker og så på bykunst og gammel kultur. Alt i alt en blanding der gjorde alle glade.

I Andorra slappede vi mest af ved poolen, men var også på en tur op til grænsen mellem Frankrig og Andorra. Kæmpe hit, især fordi vi havde en sneboldkamp lige dér med forygende bjergudsigt og 20 C varme.

Vores franske dage var helt fantastiske. Vi hyggede i de fineste små landsbyer, sejlede på en underjordisk flod og så 14.000 år gamle hulemalerier. Vi gik også små ture i bjergene og besøgte en 1000 år gammel borg.

Til allersidst var vi lige forbi Dalis museum i Figueres, før vi sluttede af med en ret kaotisk dag i Barcelona og et forsinket fly, der efterlod os strandet i Paris. At være strandet en dag i Paris er dog ikke så galt igen, for selvom vi var segnefærdige af træthed (og ret snuskede af mangel på rent tøj og tojletartikler) så fik vi da selvfølgelig lige et par timers hygge i Pari,s før det lykkes os at ramme Danmark omkring midnat. Jeg blev oppe og vaskede tøj for Mathilde skulle tidligt op og på sommerhus tur med veninderne.

Og nu er vi hjemme. Vaskemaskinen snurre fortsat. To-do listerne vokser og i morgen rejser min mand igen ud i verden.

På Baduts fremtid har jeg ikke tænkt det mindste så jeg er det ikke nærmere end jeg var da jeg skrev dette. Tænker nok jeg tager en uge uden blogaktivitet, for der er brug for ro så de mange indtryk kan bundfælde sig og også en hulens masse ting, der skal nås inden hverdagen for alvor ruller ind på perronen. Den 9 august kommer vores nye udvekslingsstuderende fx og jeg er som et minimum nød til at have hendes værelse klar så hun kan føle sig velkommen.

Håber alle I der ude har haft en fantastisk sommerferie. Jeg glæder mig til at læse glimt hist og pist i blogland og håber også at I uden blog vil skrive et par linjer om jeres ferie hvis I har lyst. Vi ses om en uges tid.

De sidste tre år har jeg afsluttet alle måneder med en lille collage og en opsumering. Det er her du kan finde en beskrivelse af måneden som den har set ud fra min plet verden og det er også her du af og til kan finde lidt tekniske oplysninger om bloggens besøgstal og mine overvejelser om det at blogge. Se alleårstidsindlæggene her.

• Love
  • Save
    Add a blog to Bloglovin’
    Enter the full blog address (e.g. https://www.fashionsquad.com)
    We're working on your request. This will take just a minute...