Jennifer Poirier

Belgian Waffle Cones.



Ages ago I saw a waffle cone maker in a magazine and showed my mom.
Turns out, she once bought a machine but never tried it out.
So of course I had to give it a go.
The waffles turned out crispy, crunchy and scrumptious.
And so much better then the store bought ones.
And did I mention the enticing smell wafting through the house?

...

Belgian Waffle Cones

Makes: around 10
Time: 45 minutes

1 egg plus 30g egg white
1/4 tsp. salt plus another pinch
65g sugar
90g all-purpose flour
60g butter, melted
20g whole milk
1 tsp. vanilla extract

Pour all ingredients into a mixing bowl and whisk together until no lumps remain.
Allow mixture to sit for 5 minutes.
Heat waffle cone maker to desired settings.
Pour 3 to 3 1/2 tablespoons batter into the center of the waffle cone maker and gently press lid closed, completely.
Cook waffle cones for 3 to 4 minutes or until golden brown.
Quickly lay waffle disc onto a clean towel and top with cone roller.
Using towel and cone roller, roll waffle disc into a cone shape and leave seam side down for 1 to 2 minutes or until cone cools and hardens .
Repeat until the batter is used up.
Carefully store in an airtight container for up to six weeks.



Vor Ewigkeiten habe ich eine Eiswaffeleisen in einem Magazin gesehen und es meiner Mama gezeigt.
Wie sich herausstellte hat sie sich mal genau eine solche Maschine angeeignet, aber nie ausprobiert.
Natürlich musste ich sie also einweihen.
Die Waffeln sind schön knusprig geworden und wahnsinnig lecker.
Ich brauche glaub ich nicht anmerken dass sie um Längen besser waren als die die´s zu kaufen gibt.
Und habe ich erwähnt, dass das ganze Haus von deren unglaublichen Duft erfüllt war?

...

Belgische Eiswaffeln

Menge: ca. 10
Zeit: 45 Minuten

1 Ei plus 30g Eiklar
1/4 Teelöffel Salz plus eine weitere Prise
65g Zucker
90g Mehl
60g Butter, geschmolzen
20g Milch, mind. 3,5%
1 Teelöffel Vanilleextrakt

Giese alle Zutaten in eine Schüssel und rühre sie mit einem Schneebesen glatt, bis keine Klümpchen mehr vorhanden sind.
Lass die Masse fünf Minuten ruhen.
Heize das Waffeleisen bis zum gewünschten Grad auf.
Gieße ca. 3 Esslöffel der Masse in die Mitte des Eisens und schließe den Deckel fest.
Backe die Hörnchen für 3-4 Minuten, oder bis sie eine goldbraune Farbe erreicht haben.
Wenn´s fertig ist, schnell das Hörnchen auf ein sauberes Handtuch umsetzen und es mit Hilfe des Handtuchs um eine Hörnchen Form rollen.
Fixiere das Hörnchen für 1-2 Minuten bis es ausgehärtet ist.
Wiederhole den Vorgang bis die Masse aufgebraucht ist.
Lagere die Hörnchen luftdicht verschlossen, bis zu 6 Wochen.


  • Love
  • Save
    4 loves
    Add a blog to Bloglovin’
    Enter the full blog address (e.g. https://www.fashionsquad.com)
    We're working on your request. This will take just a minute...