Azteca

Azteca

In the last few years the azteca fabric was seen in a lot of catwalk, first of all Ralph Lauren in his line Denim&supply used a lot this pattern, for dresses and you can find here an example: My look for L’Officiel Party Flower Issue
but also for winter sweater as this one Snowflackes on my Sweater.
The Azteca print comes from the pre columbian population that lived in Messico a lot of century ago. The characteristic of this kind of pattern is the contrast between two strong color here you can see the opposite tones for excellence black and white.
Azteca print is not only perfect for summer but also for the cold season, we can said that is all season pattern.
In this look I paired a azteca salopette from Asos with my inseparable Hermes belt to define the waist, a white bikini is perfect with this kind of look.
Wild hair and no make up, summer is the symbol of freedom and you don’t have to be dependent to make up and so on.
This is one of my last summer outfit, in a few days back to Milan and back to reality but with a lot of surprise for all of you…
Stay Tuned

Fantasia Azteca

Negli ultimi anni la fantasia azteca ha sempre preso più piede sulle passerella di tutto il mondo, primo fra tutti ad utilizzare questa fantasia è stato Ralph Lauren che ne ha fatto il suo marchio di fabbrica per la linea denim&Supply lanciata qualche anno fa, un esempio di abito con questo tessuto lo potete vedere qui My look for L’Officiel Party Flower Issue , mentre un esempio di golf lo vedete qui Snowflackes on my Sweater .
La lavorazione azteca del tessuto ha origini lontane, fu la civiltà pre columbiana del Messico ad inventare questo tipo di fantasia. La caratteristica di questa lavorazione o meglio del disegno viene data da due colori in contrasto tra loro, qui vediamo il bianco ed il nero.
La fantasia Azteca non è solo utilizzata per i capi estivi ma viene anche utilizzata per i capi invernali, possiamo dire che è adatta a tutte le stagioni senza alcuna eccezione.
In questo look ho abbinato una salopette dalla fantasia azteca di Asos con la mia inseparabile cintura di Hermes per far risaltare la vita, il tutto abbinato ad un bikini bianco con applicazione gioiello sulla parte superiore.
Questo è uno degli ultimi look estivi prima di rientrare a Milano e alla realtà lavorativa, ma con tantissime nuove sorprese per voi che vi rivelerò con calma…
Stay tuned


Salopette ASOS 2014
Belt HERMES
Bikini EMAMO’

  • Love
  • Save
    Add a blog to Bloglovin’
    Enter the full blog address (e.g. https://www.fashionsquad.com)
    We're working on your request. This will take just a minute...