Hipster Look

Hipster Look

Today I will propose a hipster look that it will be perfect for the long weekend if you decide to spend some days in the countryside.
The checked shirt is one of the must have for the winter season, is also perfect for a mountain look.
You can pair the checked shirt with a cut boyfriend jeans and a customize all stars.
All the look is composed by the Denim&Supplay Collection 2015.
The make up is almost invisible you can only use a red lipstick that has the same shades of the shirt.
Accessories are the bracelets from the VIRIDI’ winter collection 2015 paired with a Christian Dior Vintage bag.

Now a day Hipster look is different from the woman to the man. Hipster man use to wear large trousers checked shirt and a very long beard, while woman could have different style as that one that I show you today.
During the weekend this could be a perfect outfit, it’s casual but represent the daily trend, teenagers use to wear this style also in the city, while I prefer to wear it just during the outdoor weekend.
Get the Hipster Look :

Hipster meaning

In the last years the word hipster has taken part of our daily language costume.
But you really know what does it mean hipster?
Hipster word was created in forties and was used to describe young white man that want to imitate the life of the Afrosmericans jazz players.
Than after the second world war the idea of hipster changed and was associated with a literary movement, but was Norman Mailer that gives the right description of Hipster in his book called “The white nigga”.
Mailer described the hipster as existentialists Americans, who lived their lives surrounded by death, this description is completely different from the today version.
Now a day hipster are people who work in the fashion industry that want to seem easy and casual with long beard, in reality they are the opposite.

Italian Version

Il look hipster

Oggi vi propongo il classico look hipster da indossare per il ponte di vacanza che ci attende.
Il look è composto da una camicia a quadri, che qualche anno addietro avremmo definito da boscaiolo e che ora non sei in se non ne possiedi almeno tre.
La camicia viene lasciata aperta con sotto una maglia bianca, ad essa abbiniamo un paio di boyfriend larghi con tagli sulle gambe. La scarpa è basse e sportiva per rimanere in ambito casual mentre per quanto riguarda gli accessori giochiamo con i bracciali della collezione VIRIDI’ e la borsa di Christian Dior Vintage.
Un look che potrebbe essere perfetto per un weekend in campagna e all’aria aperta.
Con un look hipster di questo tipo vi consiglio di non eccedere con il trucco ma giocare solamente con un rossetto rosso abbinato allo smalto dalle stesse nuanches.
Ricrea il tuo Hipster Look:

Origine e Significato del termine Hipster

Definire una persona hipster è la moda del momento, ma effettivamente quanti sanno il vero significato e soprattutto l’origine della parola hipster?
Di certo non significa l’uomo con la barba come molti pensano, ma origini ben più lontane.
Il termine hipster viene coniato negli anni quaranta per diefinire quei giovani bianchi che volevano vivere come i jazzisti afro-americani dell’epoca.
Dopo la seconda guerra mondiale il termine hipster subisce una mutazione e viene associato al movimento letterario, ma fu Norma Mailer che riuscì a dare la miglior definizione di hipster nel suo libro intitolato “il bianco negro”.
Mailer descrive gli hipster come essenzialisti americani che vivono circondati dalla morte, una versione molto più profonda di quella del nostro secolo.
Oggi un hipster è quel personaggio dall’aria un po’ sciatta che indossa pantaloni lunghi, cappelli portati sull’estremità della nuca, camicie a quadri ed una barba spropositata, se ispida ancora meglio. Cercano di atteggiarsi a scazzo, concedetemi questo termine, ma in realtà il loro look è studiato nei minimi dettagli, molto più studiato di quello di una fashion blogger.


Shirt DENIM&SUPPLY RALPH LAUREN
Scarf DENIM&SUPPLY
Shoes ALL STARS
Bracelet VIRIDI’
Bag VINTAGE CHRISTIAN DIOR
Photo Credit Rosamagda Taverna

  • Love
  • Save
    Add a blog to Bloglovin’
    Enter the full blog address (e.g. https://www.fashionsquad.com)
    We're working on your request. This will take just a minute...