Alyssa

Malaysia Diaries: 8/2 Batu Caves & Twin Towers

Hoi vanuit Maleisië! Vrijdagmiddag kwam ik na een lange (en vermoeiende) reis dan eindelijk aan. Niet de hele reis ging zo lekker, maar goed: ik ben er. En daar ben ik heel blij om!

In het vliegtuig heb ik waarschijnlijk iets verkeerds gegeten, waardoor ik de laatste vier uur van de vlucht vreselijke buikpijn heb gehad. Niet fijn! Eenmaal aan gekomen op het vliegveld duurde het een tijd voor ik een werkende geldautomaat had gevonden (mijn pas deed het niet overal), waarna ik een taxi bestelde die mij en mijn bagage naar het hotel waar S. verblijft bracht. Wat was ik blij om hem weer te zien!

Vrijdagmiddag en zaterdag hebben we rustig aan gedaan. Ik voelde me ook nog niet helemaal top door de buikpijn. Gelukkig werd het steeds minder. Zondag was een wat actievere dag, en ook de dag waarop ik mijn eerste foto’s maakte (foto’s met mijn telefoon daargelaten). We bezocht de Batu caves en zijn bij de Petronas Twin Towers geweest.

Om de Batu caves te bereiken moet je een heel stuk omhoog, zoals je kunt zien op de foto hierboven. Niet niks! Het zijn 272 treden en ik kan je vertellen: da’s best een klim, vooral in warm weer! Rustig aan doen en soms heel even pauzeren maakt het al aangenamer. Nadat we helemaal naar boven zijn gelopen en de cave hadden bekeken, gingen we weer een klein stukje naar beneden om de dark cave in te gaan: daar kon je een tour van 45 minuten doen, met zaklampen en helmen op onze hoofden en al. Spannend, want ik ben niet zo’n fan van het donker! Er was ook een deel waar het echt 100 procent donker was, daar hebben we met z’n allen even helemaal stilgestaan in het pikdonker. Heel apart!

Tijdens de tour zijn we allerlei beesten tegengekomen, waaronder kakkerlakken die voor onze voeten liepen (ieks) en grote spinnen in hun webben. En natuurlijk waren er heel veel vleermuizen in de grotten, alhoewel we die vooral hoorden en niet echt goed konden zien. Ondanks dat ik een beetje bang was van tevoren, was het gaaf om in die grotten te hebben gelopen!

Na de trap weer helemaal af te zijn gelopen pakten we een taxi richting het centrum van Kuala Lumpur, de Twin Towers, om precies te zijn. Gebouwen die je volgens mij wel gezien moet hebben als je hier bent. Ik vond ze heel bijzonder om te zien in het echt. En hoog! We zijn niet omhoog geweest, maar hebben rondom de torens rondgelopen en even gezeten in een park (waar overigens ook een pad speciaal voor hardlopers was!).

Toen het bijna etenstijd was, liepen we richting een straatje waar een hele hoop eettentjes te vinden zijn: Jalan Alor. Bij elke tent word je wel aangesproken (of eigenlijk alleen S.: “hello sir”) of je de menukaart wilt zien. Uiteindelijk zijn we ergens gaan zitten waar ook vegetarische opties voor mij te vinden waren en daar hebben we heerlijk gegeten (hij black pepper beef en ik bean curd – tofu met ei en groenten). Sowieso, heerlijk om lekker buiten te kunnen zitten! En: kokoswater rechtstreeks uit de kokosnoot… daar kan ik wel aan wennen!

Tot de volgende (Maleisië-)post!

• Love
  • Save
    1 love
    Add a blog to Bloglovin’
    Enter the full blog address (e.g. https://www.fashionsquad.com)
    We're working on your request. This will take just a minute...