Riccardo Onorato

XCONCEPT – Cape Over

XCONCEPT è un marchio emergente nato nel 2008 in Toscana, per la passione e la creatività del suo fondatore Gino Bensi. Progettista e creatore del marchio, dopo una fruttuosa carriera nell’industria della moda in Italia,Grecia e Asia, ha creato XCONCEPT ispirato dai suoi numerosi viaggi, soprattutto a Bali, isola equatoriale in grado di migliorare lo sviluppo di un forte impulso creativo. A Bali per la prima volta Bensi ha concepito “il concetto di x”, un concetto di vita e di stile che si basa sui viaggi oltre i confini, sulla libertà senza vincoli, su un’originalità diversa.

Gli abiti che Gino Bensi ha sviluppato per la collezione Autunno/Inverno 2014-2015 sono dedicati ad un uomo metropolitano combattente, elegante ed evoluto, che affronta la vita nelle città di tutto il mondo. La CAPE OVER che indosso in questo outfit utilizza un colore distintivo del marchio, il grigio, inteso come transizione tra gioia e aggressività.

Ogni capo non è concepito come una limitazione, per questo ho deciso di utilizzare la cappa con un pantalone in cotone dal taglio più classico di Zara, una camicia dai motivi cashmire di H&M e le trainer Letters Multicolor di Adidas x Jeremy Scott. Un mash-up di ispirazioni diverse tra loro. Per gli accessori ho fatto riferimento agli anni 90 con un beanie dai toni bordeaux di H&M e gli occhiali da sole flip-up di Giant Vintage.

English XCONCEPT is an emerging brand born in 2008 in Tuscany, for the passion and creativity of its founder Gino Bensi. Designer and creator of the brand, after a successful career in the fashion industry in Italy, Greece and Asia, he created XCONCEPT inspired by his many travels, especially in Bali, equatorial island capable of enhancing the development of a strong creative impulse. In Bali for the first time Bensi has conceived “the concept of x”, a concept of life and style that is based on travel beyond the borders, freedom without constraints and an originality different.

The clothes that Gino Bensi developed for the Fall/Winter 2014-2015 collection are dedicated to a metropolitan man fighter, elegant and evolved, who faces life into the cities around the world. The CAPE OVER I wear this outfit uses a distinctive color of the brand, the gray, understood as a transition between joy and aggression.

Each garment is not intended as a limitation, so I decided to use the cape with a more classic cotton trousers by Zara, a patterned cashmere shirt by H&M and the Letters Multicolor trainers by Adidas x Jeremy Scott. A mash-up of different inspirations. For accessories, I referred to the 90s with a burgundy beanie by H&M and the flip-up sunglasses by Giant Vintage.

I was wearing

Cape Over: XCONCEPT
Pants: ZARA
Shirt: H&M
Shoes: ADIDAS x JEREMY SCOTT
Sunglasses: GIANT VINTAGE
Beanie: H&M

photo by Giacinto Mozzetta


  • Love
  • Save
    Add a blog to Bloglovin’
    Enter the full blog address (e.g. https://www.fashionsquad.com)
    We're working on your request. This will take just a minute...