Natural Look

Natural Look

All people speak about natural look, but what does really mean Natural Look?
Natural look is given by the personal beauty that every woman has inside her and it’s very easy to get it out.
The today’s look is composed by natural tones of beige, the look is sophisticated but remain natural and chic, which is the secret?
The secret of a natural look is to show the beauty that every woman has inside her.
To create a natural look you have to choose tones that are perfect with your skin complexion, if you have a white skin is better to don’t wear strong color as fucsia and orange colors.
In this look I paired the Hotel Particuliere dress with a vintage chain belt of Chanel and Miu Miu decolltè with same shades of color. Cape is one of the must have for this season, there are a lot of cape model, cape coat as this one that I wore here or blankets cape as the Burberry one that you can see in this article here:Things to do in Beijing or this one How to stay warm in Winter.

Bare Legs in Winter

What do you think about bare legs in winter?
Personally I cannot wear collant in winter even if it’s very cold, of course there are some looks that you have to wear only with a pair of collants but luckily are only few.
The Heroic Elegance of Bare Winter Legs is not a new trend, personally I used to have bare legs in winter since I was a teenagers, but now many Hollywood stars used to do not wear socks over the skirt. You see Keira Knightley, Victoria Beckham and many others.
Five point plants to how to do bare legs in winter:

  • First Don’t overexpose, A short skirt and bare legs in December is madness. Avoid this and go for a midi length.
  • Second Wrap up up top, Bare legs are doable ​if the rest of you is toasty. Wear with a chunky jumper, scarf and hat.
  • Third Socks are your best friend, Street style photographer catnip often pair socks and sandals, or socks and ankle boots, for a sweetly geeky look. Feel free to hack this idea.
  • Fourth The sliver is acceptable too. Skater shoes and slightly short ankle-length trousers flash just enough flesh to get behind the trend
  • Fifth Most celebrities can do the bare leg thing because, they don’t actually have to spend much time outside.

So now you can decide if wear a natural look with socks or bare legs.

How to create a Natural look with the make up

To create a natural make up is not to wear a make up at all, but if you follow some little tricks your make up will be so natural that your skin seems one of a sixteen teenagers.
First moisturized your skin and than use a hydra cream for example you can use the Chanel hydra beauty serum, discover more here: How to get perfect Skin.
Than use a liquid foundation with a water base so your skin will be highlight and shine.
Apply the foundation also on your eyelids, use a natural gloss and you will immediately see the difference.
As you prefer You can also use a red lipstick to highlight your natural skin color.

Italian Version

Un look naturale, come crearlo

Tutti parlano di un look naturale, che poi è la moda del momento, ma come ottenere un look naturale?
Il natural look non è solo una questione di quale sia il giusto accessorio da utilizzare e con cosa abbinarlo, il vero natural look è la bellezza che ogni donna possiede dentro di se e quando decide di farla emergere, non c’è look sofisticato e curato che tengano.
Il look di oggi è composto da tonalità naturali del beige, il look è sofisticato ma resta naturale e chic, qual’ è il segreto?
Il segreto di un look naturale è quello di mostrare la bellezza che ogni donna ha .
Per creare un look naturale bisogna scegliere toni che si abbinino alla propria carnagione , se avete una pelle bianca è meglio non indossare colori forti come fucsia e arancio .
In questo look ho abbinato l’abito hotel Particuliere con una cintura d’epoca di Chanel abbinato alle decolltè di Miu Miu . La Mantella è uno dei must have per questa stagione, ci sono un sacco di modelli di mantelle,
Ad esempio quella che indosso qui è una mantella a cappotto ma ne esisto di svariati tipi che potete visionare in questi due articoli qui:
Things to do in Beijing e How to stay warm in Winter.

Gambe nude d’inverno: i segreti delle star

Cosa ne pensate delle gambe nude in inverno?
Personalmente non posso indossare collant in inverno, anche se fa molto freddo, naturalmente ci sono alcuni look che si devono solo indossare con un paio di collant, ma per fortuna sono solo pochi.
L’Eroica eleganza delle gambe nude di inverno non è una nuova tendenza, personalmente è sempre stata mia abitudine avere gambe nude in inverno , ora questa tendenza nata nei paesi freddi scandinavi si è spostata in America e molte star di Hollywood sono delle grandi sostenitrici delle bare legs . Basti vedere Keira Knightley, Victoria Beckham e molte altre.
Cinque punti su come tenere le gambe nude in inverno:

  • Primo Non esponetele troppo, una gonna corta e le gambe nude in Dicembre potrebbe risultare follia. Evitare ciò e optate per una lunghezza midi.
  • Secondo le gambe nude sono “realizzabili” se il resto del corpo è coperto, quindi mixate gambe nude con cappelli di cashmere e sciarpe abbondanti.
  • Terzo punto saranno vietati i collant, ma potete sempre indossare parigine abbinate a cuissards e decolltè oppure un paio di calzettoni con ankle boots.
  • Quarto punto se non volete osare con le gambe completamente nude indossate un paio di pantaloni, magari larghi, che fanno intravedere la caviglia nuda. Potete abbinarli ad un paio di decolltè o un paio di Chatwin.
  • Quinto punto molte delle celebrità non si fanno problemi a sfoggiare le gambe nude, qual’è il loro segreto? Passano pochissimo tempo fuori al freddo, perchè abituate a spostarsi da luogo a luogo con le auto…

Ora che avete tutte le dritte per sfoggiare le gambe nude, non avete scuse

Un make up naturale: come crearlo

Per creare un make up naturale sarebbe meglio non indossarlo proprio , ma se si seguono alcuni piccoli trucchi il vostro make up sarà così naturale che la pelle sembrerà quella di una _ sedicenne.
Prima idratate la pelle e utilizzate una crema idratante come quella di Chanel, potete leggere di più qui: How to get perfect Skin.
Poi utilizzate un fondotinta liquido a base di acqua in questo modo la vostra pelle sarà luminosa e brillante.
Applicate il fondotinta anche sulle palpebre, usate un gloss naturale e vedrete immediatamente la differenza.
Se preferite Potete anche usare un rossetto rosso per evidenziare il colore naturale della pelle.


Cape
Dress HOTEL PARTICULIERE
Belt CHANEL
Bag RALPH LAUREN
Shoes MIU MIU
Photo Credit Rosamagda Taverna

  • Love
  • Save
    Add a blog to Bloglovin’
    Enter the full blog address (e.g. https://www.fashionsquad.com)
    We're working on your request. This will take just a minute...