Ethnic Chic

Ethnic Chic

For the start of the week Today I would like to propose you a Ethnic Chic look that is perfect for the spring time.
Ethnic Chic is one of the new trend for the spring-summer 2015, you can see an example on my summer article here : AZTECA .
In today’s post I have wore a pair of palazzo pants that I also wear during the Milan Fashion Week, you can discover more here PASTEL TONES
I paired the pink pants with a classical and neutral black tank and a maxi cardigan, I really love the maxi cardigans are so comfy and I really like them, you can wear it in the office but also during a casual weekend. Love, Love and Love!!!
In today’s post there is a important protagonist is my Gin, my little puppy, her nickname is Gingi and she is the more cuddle dog in the world.
You will get in love with the Ethnic Chic new trend because you can use it every kind of situation, from the elegant dress as this example MY LOOK FOR L’OFFICIEL PARTY FLOWER ISSUE or as told before the beachwear look.

Accessories for Ethnic Chic Look

If you decide to wear a Ethnic Chic look you have to choose the best accessories to pair with.
For example in this look I decide to use a shoulder big bag, is like a vintage style from Hermes, this bag is perfect for this kind of look but you can wear it also during a trip, because you can put a lot of thing inside and at different from Birkin the Evelyne is more light.
As shoes I wore a sandals from Twin-set from the new spring summer collection 2015.
Remember to always wear a pair of black sunglasses, a real dive always have one in her bag

Puppy is fashionable

You can say that a dog is the best friend of your life and I know that is true.
Many fashion bloggers have a dog and they bring it everywhere, also the Vogue Fashion Editor Anna dello Russo has a dog and she treats her like a child.
Have a dog is not a fashion trend, or better I hope that people didn’t buy a dog only for fashion because is responsibility to take care to the life of your dog. So take care to your little puppy as I did, I also take care to my Horse that is a big responsibility, you can see all pics regarding my horse here: POMELLATO 67: A DREAM THAT COMES TRUE .

Italian Version

Un outfit dal sapore etnico

Ethnic Chic è il nuovo trend per l’estate 2015, ma cosa si intende di preciso con Ethnic Chic?
Prima di tutto è un look composto da elementi eleganti come i panta palazzo in contrasto con elementi più shabby come il maxi cardigan in questione.
Un esempio di look etnico per l’estate lo potete trovare qui: AZTECA .
I panta palazzo dalle tonalità del rosa li avete già visti in uno dei miei look durante la settimana della moda milanese (PASTEL TONES ).
Come detto poc’anzi il maxi cardigan dalla fantasia etnica è la nuova moda che impazza per la stagione primaverile e che ha già conquistato molte fashion addicted.
Nel post di oggi abbiamo un’ospite, che di certo non passa inosservata, lei è la mia piccola Gin, cucciolo di Shibainu di 6 mesi, per gli amici Gingi.
Gingi si è prestata a qualche scatto mentre la portavo a fare una passeggiata al parco.
Tornando all’ethnic chic look, questo trend può essere ricreato con qualsiasi tipo di outfit, da quelli più casual per la spiaggia, come da esempio oppure per una serata elegante, leggete qui: MY LOOK FOR L’OFFICIEL PARTY FLOWER ISSUE.

Accessori da abbinare all’Ethnic Chic Look

In questo look abbiamo abbinato ai panta palazzo dalle tonalità rosa una borsa a tracolla dal sapore retrò vintage firmata Hermes, la borsa in questione si chiama Evelyne ed è molto più pratica rispetto alla classica Birkin e anche molto più leggera, infatti ve la consiglio se dovete intraprendere qualche viaggio, è perfetta per visitare le città.
Molto capiente e leggera.
Altro accessorio indispensabile sono gli occhiali da sole neri, ogni fashionista deve sempre averli a portata di mano.

Il cane va di moda?

Molte fashion blogger possiedono un cane, che sia diventata una moda pure questa?
Spero proprio di no, perchè il cane è un essere vivente e di conseguenza se si decide di far entrare nella nostra vita un piccolo esserino peloso bisogna prendersi tutte le responsabilità del caso e non essere avventati.
Molti fashion Editor come ad esempio Anna dello Russo, hanno un cane. Lei se lo porta ovunque anche a qualche sfilata ed è giusto così se si decide di prendere un cane non lo si può lasciare tutta la giornata a casa da solo, non è un moda è un essere vivente.
Personalmente oltre a prendermi cura della mia piccola Gingi ho anche un altro animale da accudire, il mio cavallo Carpe Diem, è vero gli animali sono una responsabilità ma tutto l’amore che ci donano è veramente incondizionato. (qualche foto del mio cavallo POMELLATO 67: A DREAM THAT COMES TRUE ).

  • Love
  • Save
    Add a blog to Bloglovin’
    Enter the full blog address (e.g. https://www.fashionsquad.com)
    We're working on your request. This will take just a minute...