GDANSK DAG 1

Klokken slo 6.20 og alarmen gikk av. Jeg måtte presse opp øynene, hadde så vidt fått søvn denne natten. Heldigvis hadde jeg pakket kvelden før. Jeg hev i meg litt frokost og så var det rett avgårde til flyplassen. Flyet gikk og etter 40-45 minutter ankom jeg Oslo. Her skulle jeg møte Rebecca som tok flyet fra Trondheim. Tiden gikk og det nærmet seg boarding. Rebecca var enda ikke kommet. Til slutt fikk jeg melding at hun endelig hadde landet, men måtte sjekke inn bagasjen på nytt i Oslo. Det var da kun 20 minutter igjen til boarding og begge var stresset. Flyet hennes skulle egentlig gå direkte til Oslo, men de fikk beskjed på flyet at de måtte innom Kristiansund på veien. Dermed ble flyet veldig forsinket. Idet vi skulle boarde kom Rebecca løpende. Herregud, stakkars jente. Heldigvis rakk hun flyet. Når vi satt oss på flyet pratet vi i ett sett og plutselig var vi fremme. Føles ut som vi hadde bare flydd i 20 minutter. Da vi ankom flyplassen tok vi en taxi til hotellet. Det var utrolig billig med taxi, tror vi betalte 100 kr med tips.
Vi sjekket oss inn på Scandic sitt hotell, som ligger veldig greit til. Gå avstanden til gamlebyen er maks 10 minutter. Ved innsjekk fikk vi vite at frokost var inkludert i staff pris. Jeg som var forberedt på at det ikke var det, så da sparte vi enda mer penger. Veldig fornøyd med det. De tilbyr også spa, sauna og gratis trening i gymmen 24/7. Hotellrommet er helt enkelt, men god størrelsel til to personer og de har minibar. Da vi ankom hotellrommet var vi veldig trøtt, men vi stelte oss og dro til et kjøpesenter utenfor byen som heter Galeria Baltica. Her finner man mange butikker og det er flere etasjer høyt. Favorittene var nok Pull&Bear, Stradivarius, Bershka. Etter noen timer med shopping slo vi oss ned på Starbucks og bestilte oss en frappucino. Åhh det var etterlengtet, slukte den ned på 1-2-3. Da vi var ferdige med frappucinoen dro vi videre rundt i flere butikker. Kan tro lommeboken fikk gjennomgå. Jeg fant hvert fall veldig mye fint.

Etter shoppingen skulle vi ta Taxi tilbake igjen til hotellet. Vi gikk ut igjen der vi ble sluppet av på vei til kjøpesenteret. Både jeg og Rebecca fikk en dårlig følelse på taxiene, det kom en mann mot oss og sa «Ta den taxien». Så vi gikk bort og spurte om prisen, han svarte 46 zlati. Vi bare «bullshitt». Vi betalte nemlig 16 på vei innover, selvsagt er det dyrere litt senere på dagen men ikke så mye dyrere. Dessuten hadde vi allerede en dårlig følelse på de, så når de at på til prøvde å lure oss til å betale mer. Nei, da ville vi heller gå inn igjen å finne en annen løsning. Så vi tuslet inn igjen på senteret og spurte en på kundeservice om hvor vi burde gå for å få tak i en Taxi. Hun forklarte oss at den ene siden av bygget tar taxiene mer penger enn på den andre siden av senteret. Så vi gikk på andre siden og betalte betydelig mye mindre. Ikke at 46 zlati er mye penger i utgangspunktet, for det er det ikke. Det er ca. 92 kr, men lureri finner vi oss ikke i. På kvelden tok vi oss en tur i gamlebyen og gikk på en fin restaurant. Her spiste jeg biff med salat og potetbåter, det var kjempe godt. Rebecca spiste fisk med samme tilbehør. Her var prisen litt dyrere enn andre restauranter, men det var vell verd det. Etter en lang dag var vi begge trøtte, så det tok ikke lange tiden før vi sovnet da vi kom tilbake til hotellet.

• Love
  • Save
    Add a blog to Bloglovin’
    Enter the full blog address (e.g. https://www.fashionsquad.com)
    We're working on your request. This will take just a minute...