Alice MaiSenzaSmalto

Swatch: Glitter Gal Belgian Chocolate



Today on the blog...My first Glitter Gal (and my first Aussie polish, too)!
When I had to decide which color to order I opted for a peculiar one, a warm brown holo; the polish is named, quite appropriately, Belgian Chocolate (it really recalls milk chocolate). It's an amazing linear holo, really easy to apply and perfect in two coats (over a standard base - my usual Kiko Ridge Filler base coat) *___* love!!!!
You know I usually don't apply top coat, but this time I had to add it: the glossier surface made the holo pop out even more, check the last two pictures!
What else can I say? My first Glitter Gal, but for sure not the last one!

Il mio primo Glitter Gal (e credo anche il mio primo smalto australiano)! Gli smalti di questo marchio non si trovano proprio sotto casa (e sommando al prezzo anche la spedizione dal retailer europeo non costano pochissimo), quindi ho cercato di scegliere un colore particolare, che non avessi già in casa: un marrone caldo olografico.
Lo smalto si chiama, molto appropriatamente, Belgian Chocolate, e la sfumatura è proprio quella del cioccolato al latte. Facile da applicare (io ho usato la solita base ridge filler Kiko), perfetto in due mani e con un bellissimo effetto linear *__* .
Sapete che di solito sono una purista (smalto al naturale, senza aggiunte), ma in questo caso la passata di top coat è stata la ciliegina sulla torta (holo)! Foto "lucidate" qui sotto!
Che dire, il mio primo Glitter Gal, ma sicuramente non l'ultimo!


with top coat - con top coat
Purchase/Acquisto: 07/2014 Swatch: 08/2014 Post: 09/2014
  • Love
  • Save
    2 loves
    Add a blog to Bloglovin’
    Enter the full blog address (e.g. https://www.fashionsquad.com)
    We're working on your request. This will take just a minute...