Mountain Equipment

Mountain Equipment

I spent Christmas in Saint Moritz with all people that I love most and this is one of my outfit for the mountain.
What to wear in mountain? What is the most fashionable look to wear in mountain and the best Mountain Equipment?
A lot of questions and only few answers.
So today I decide to tell you some tricks for having the perfect fashionable mountain outfit but also comfortable.
Mountain Equipment are too cumbersome and it’s not easy to put all your stuffs in the case, so I tell you what to bring with you.
Take with you a black skinny jeans or if you have a velvet skinny jeans.
My fav brand of jeans is J brand, american one that fits perfectly and J brand use a luxury jeans fabric made in China, China is very known for their luxury material as the silk for example, if you like to know more about China follow my Instagram account VirginiaVarinelli, now I’m in Beijing.

Saint Moritz look

Back to the mountain equipment I suggest you to bring with you a small bag or even a shoulder bag that is more practical when you where in the mountain and you have to walk for a long time.
You have to choose a coat that take your body warm, for the day spent in Saint Moritz I wore the Fay coat from the winter season 2015,the natural color of the coat can be paired with every tones and in this outfit I have use the black tones.
The shoes are the famous Moonboot born at the beginning of the sixties and is the perfect mix between fashion and practical shoes.
The frame of the mountain equipment is given by accessories as the silver bracelets of Asos that you can see in one of the pictures and the earrings.
The bag is from Chanel and it’s a limited edition created as a christmas gift for the press.
If you like mountain equipment look read also this article here: cold friday

the make up for the mountain equipment look

For the mountain equipment look you don’t need to exceed with the make up.
Use a natural liquid foundation by the natural tone of your skin.
Use a skin care lipstick to protect your lips by the cold temperature.
and than use a curvy mascara.

Italian Version

Ho trascorso il Natale a St. Moritz con le persone a me più care e questo è uno dei look che ho amato di più.
Cosa indossare in montagna? Quali sono le scarpe migliori da utilizzare? il migliore abbigliamento da montagna?
Tante domande, ma poche le risposte e allora oggi vi do qualche consiglio su come trovare il look da neve che fa per voi.
Innanzitutto vi consiglio d’indossare un paio di jeans skinny neri che possono essere utilizzati con più di un look e con i giusti accessori passano da casual a chic in un momento.
Il marchio di jeans che prediligo si chiama J brand, origine americana, utilizzano una tela di jeans molto pregiata prodotto in Cina, la Cina è famosa per i suoi tessuti pregiati, se volete sapere di più su questo favoloso paese seguitemi su Instagram VirginiaVarinelli tra Pechino e Shanghai.

Il look perfetto per una vacanza a Saint Moritz

Saint Moritz è una tappa montana rinomata per la sua eleganza e cosa indossare? Sicuramente dimenticatevi le tute da sci antiestetiche per una passeggiata in paese, indossate doposci vistosi, sono molto apprezzati quelli in pelo.
Ricordate che non dovete confondere l’eccentricità con il mal gusto che molti hanno.
Per tornare al look di oggi ho scelto il cappotto di fay facente parte della stagione invernale 2015, i colori chiari come quelli del panna sono perfetti per la montagna e si prestano ad essere abbinati con qualsiasi nuanches.
I capelli vengono raccolti per far intravedere gli orecchini.
Come scarpe vi consiglio i Moonboot, nati negli anni settanta son la scarpa ideale per la montagna, ne esistono di diversi colori dai più cute fino ai più fashionable.
Il mountain Equipment look in questione vuole attirare l’attenzione sul cappotto, in quanto il resto del ‘outifit è molto curato ma semplice.
Se volete qualche idea in più riguardo i look per la montagna leggete pure qui: cold friday

Il trucco perfetto per il mountain equipment look

Sulla neve non bisogna eccedere con il trucco per questo motivo vi consiglio un fondotinta a base d’acqua liquido, utilizzate una tonalità più scura rispetto al vostro incarnato in modo da dare un colorito più vivace al vostro viso.
Portate sempre con voi un burro di cacao per proteggere le vostre labbra dalle intemperie del freddo e infine usate un mascare incurvante per le ciglia.


Coat FAY
Jeans DENHAM
Shoes MOONBOAT
Sweater MAX MARA
Earrings ASOS
Bag CHANEL LIMITED EDITION DECEMBER 2014
Bracelets ASOS
Nail CHANEL PHOENIX

  • Love
  • Save
    Add a blog to Bloglovin’
    Enter the full blog address (e.g. https://www.fashionsquad.com)
    We're working on your request. This will take just a minute...