Fabio Attanasio

Catching up with Eduardo De Simone



The Article - L'articolo

During my Neapolitan trip of some weeks ago, I stopped by the workshop of Eduardo DeSimone, in Via Cupa Principe, Napoli. Eduardo is a gentleman with a true passion for bespoke tailoring, who hired highly skilled artisans in his bottega, to keep the art of bespoke tailoring alive. The reason of my visit was the first fitting of a three-piece cashmere suit by Vitale Barberis Canonico and a coat in Shetland fabric by Moon.


I chose a double-breasted vest with oblique buttoning and shawl collar. As for the jacket, the expert hands of Eduardo’s tailors will realize a “closed” armhole (opposite to “manica camicia”) with rollino and concave shoulder without padding, also known as “natural concave shoulder”. Trousers will have only one pleat on the front and a 4cm-high waistband with side buttoning. For further details, I will soon upload photos of the final suit.

Bespoke hugs,
Fabio
______________


Durante la mia permanenza napoletana di qualche settimana fa, ho fatto tappa presso la bottega di Eduardo De Simone, in Via Cupa Principe a Napoli. Eduardo, è un appassionato conoscitore della sartoria da uomo e nel suo laboratorio si respira ancora un'atmosfera d'altri tempi anche grazie alle sapienti mani di artigiani altamente qualificati che realizzano vere e proprie opere d'arte secondo i canoni napoletani, accontentando - particolare di non poco conto - qualsiasi richiesta del cliente/committente. Il motivo della visita era la prima prova di un abito tre pezzi in cashmere di Vitale Barberis Canonico e un cappotto monopetto in Shetland, di Moon.
Per quest’abito ho scelto un gilet doppio petto con abbottonatura obliqua e revers a scialle. Quanto alla giacca, le sapienti mani dei collaboratori di Eduardo realizzeranno un giromanica di tipo “chiuso” (con entrambe le rimesse di spalla e manica sotto la manica, non sotto la spalla), con rollino per dare rigidità e una spalla insellata senza spallina, anche conosciuta come “spalla naturale concava”. I pantaloni avranno una sola pince e cinturino alto 4 cm con abbottonatura laterale. Per altri dettagli rimando alle foto dell'abito finito, che saranno pubblicate a breve.


















Fixing the collar - Aggiustando l' "accollatura"




If you like what we are doing here, please consider following TBD on Facebook - Instagram - Tumblr - Twitter


Bespoke Hugs,
 Fabio

Ph: Diego Loffredo
  • Love
  • Save
    Add a blog to Bloglovin’
    Enter the full blog address (e.g. https://www.fashionsquad.com)
    We're working on your request. This will take just a minute...