Sunne hamburgere
♦ Smør dem med phialdelphiaost, sennep, ha på burgere og ketchup.
♦ En stor klatt med kesamdressing og ta-da!
Sunne, enkle og gode!
De mangler litt grønt ser jeg, men både purreløk, spinat og sylteagurk gjør seg på burgere. Eller hva med avokado?
Oppskrift på hamburgerbrødene:
2 egg
2 ss mager kesam
20g bakepro
40g sesam-mel
1 ts bakepulver
1 ts salt
Noen dråper vann
Skill plommen og hviten på det ene egget, ha i plommen og et helt egg i en bolle sammen med tørrvarene. Det skal få en tykk muffinsrøre, tilsett gjerne noen dråper vann for å få det.
Stivpisk eggehviten du har lagt til side og vend forsiktig inn. Den mousselignende røren du nå får kan du legge som rundinger på et bakepapir. Inn i ovnen på 180 grader og ferdig etter ca 15-17 minutter.
Og dessert må man jo ha;
Oppskrift:
1/2 boks mager kesam
1 skyr (blåbær&vanilje)
100g blåbær
2 eggehviter
2 ss sukrin
4 gelatinplater
3-4 dråper stevia vanilje
♥ Bland alle ingredienser utenom eggehvitene i en bolle
♥ Legg gelatinplater i bløt
♥ Stivpisk eggehvitene og vend inn i resten med en skje
♥ Smelt gelatinen med 1-2 ss vann og tilsett i moussen mens vispen går forsiktig
Fordel det i to store boller, med ca 150 proteinrike kcal per.
Må jo forte oss før blåbærene forsvinner helt, selv om jeg gleder meg til høstens godsaker også!
Håper dere har det fint!